تجارب کارآفرینی درکشورهای منتخب

از کارآفرینی به عنوان موتور توسعه اقتصادی یاد می شود که می تواند سبب رشد و توسعه اقتصادی کشورها، افزایش بهره وری، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی شود. از اجزای کارآفرینی می توان از نوآوری، خطرپذیری معتدل، جستجوی فرصتها و تجهیز منابع برای بهره بــــرداری از فرصتها از طریق ایجاد کسب و کارهای جدید نام برد. درواقع کارآفرین فردی است که با ایده و فکر جدید و ازطریق ایجاد یک کسب وکار مبادرت به معرفی محصول جدیدی در جامعه می کند.

آنچه در این کتاب سودمند مطرح شده، بررسی تجارب کارآفرینی و ایجاد شرکتهای کوچک و متوسط در کشورهای مختلف است که طی دو طرح تحقیقاتی صورت گرفته است.

در طرح تحقیقاتی اول کشورهای هند، بریتانیا، آمریکا، کانادا، سنگاپور، فیلیپین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و بلوک شرق و در طرح تحقیقاتی دوم کشورهای آلمان، ایتالیا، فنلاند، هلند، اتریش، سوئد، لهستان، مجارستان، مالزی، اندونزی، تایلند و بنگلادش موردبررسی قرار گرفته است.

در هر کشور به طورکلی مباحث رشد اقتصــادی و کارآفرینی، موانع و محدودیتها، خط مشی ها، سیاستها و برنامه ها و اقدامات فعلی و آتی کشور، سازمانهای حامی، میزان فعالیت دانشگاهها در آموزش و توسعه این فرایند بررسی شده و حتی در برخی موارد کارآفرینان موفق آنها نیز معرفی شده اند. مؤلفان توصیه کرده اند که علاقه مندان کشورهای مطالعه شده در طرح تحقیقاتی اول را با استفاده از متدولوژی طرح تحقیقاتی دوم بررسی کنند. کتاب حاضر که در ۷۷۴ صفحه تدوین شده برخوردار از اطلاعات مفیدی است که می تواند برای مدیران، دانشجویان رشته مدیریت و اقتصاد و سایر علاقه مندان به این حوزه سودمند باشد.

مؤلفان: محمود احمدپور داریانی، ناهید شیخان، حجت الله رضازاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *