هنر آغاز (کسب و کار) The art of the start چاپ شد

 

. بدیهی است که بتوان کتابی جامع و فراگیر به رشته تحریر درآورد که مشتمل بر بهترین و مفیدترین تمرینات و آموزش‌های مربوط به کسب و کار باشد چرا که هر کسب و کاری متغیرهای منحصر به فرد خود را داراست. ممکن است متغیری که برای یکی به خوبی عمل می‌کند، دیگری را از بین ببرد در هر صورت کتاب حاضر چنین رویکردی را اتخاذ نمی‌کند، بلکه بیان می‌کند که چگونه باید یک کسب و کار موفق را آغاز کرد و پا در مسیر دشوار و پر پیچ و خم سرمایه‌گذاری نهاد .
کاوازاکی در این کتاب به جای اتخاذ یک شیوه دستوری «این کار را بکن» و «آن کار را نکن»، از شوخ‌طبعی منحصر به فرد خود در بیان مطالب استفاده می‌کند؛ به طوری که حتی کسانی که اندک زمانی است که کسب و کار کوچکی را راه انداخته‌اند نیز از مطالب عنوان شده در این کتاب بهره خواهند برد.
زمانی که اقدام به آغاز کسب و کار خود نمودید، می‌توانید از این کتاب به عنوان یک کتاب راهنما استفاده کنید. هر فصل از کتاب با «ایده‌هایی بزرگ برای شروع کارها» آغاز می‌شود که در این قسمت نویسنده مطالب عمده هر فصل را به اختصار بیان می‌کند تا یک دورنمای کلی از موضوعاتی را که خواننده در طول فصل با آنها مواجه خواهد شد، ترسیم کند. از طرفی، هر فصل با مجموعه‌ای از سوالات متداول به پایان می‌رسد که در واقع مروری است بر تمامی مفاهیمی که در آن فصل بیان شده است. پرسش و پاسخ‌های انتهای هر فصل به یادگیری و درک بهتر مطالب عنوان شده و پیاده‌سازی و اجرای آنها کمک می‌کند.
این کتاب اشاراتی جزئی اما ارزشمند به مقوله شروع یک کسب و کار جدید دارد و تمرین‌های جالبی را در این زمینه ارائه می‌دهد . تمریناتی همچون ” چگونه یک ارائه قوی و موفق داشته باشیم؟”
کاوازاکی در جواب این سوال، به طرز هوشمندانه‌ای قانون ۳۰-۲۰-۱۰ را به مخاطبین خود معرفی می‌کند: ۱۰ اسلاید، ۲۰ دقیقه، کلماتی با فونت سایز ۳۰
این کتاب می‌تواند برای شروع یک کسب و کار و بهره‌گیری از استراتژی‌های مفید به یک کتاب راهنمای فوری تشبیه شود. این کتاب همه آنچه را که در این زمینه مورد نیاز است، در خود دارد؛ بدون اینکه وظیفه سنگینی را بر عهده خواننده قرار دهد و یا با زبان خشک و رسمی خود، او را خسته و دلزده کند. با این حال، این کتاب بسیار بزرگتر و جامع‌تر از یک کتاب راهنمای فوری است، اما شما را به سرعت و به سادگی به دنیای سرمایه‌گذاری و کسب و کارهای نوپا رهنمون می‌سازد.
چنانچه در تدوین طرح کسب و کار خود گیر افتاده‌اید و می‌خواهید بدانید که به چه چیزهایی احتیاج دارید و چه کارهایی را باید انجام دهید، وقت ارزشمند خود را بیهوده تلف نکنید و کتاب حاضر را به دقت مطالعه کنید. هنر آغاز نشان می‌دهد که پروسه شروع یک کسب و کار حقیقتا چگونه است و چه مراحلی را در خود دارد.
فرآیند آغاز هر کاری شاید در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما به مدد این کتاب به عنوان راهنما مطمئنا آسان‌تر خواهد شد

مرکز پخش کتاب : خانه کارآفرینان ایران

۸۸۸۴۳۸۰۰-۸۸۳۰۹۷۶۴

 

2 دیدگاه دربارهٔ «هنر آغاز (کسب و کار) The art of the start چاپ شد»

  1. با سلام و احترام

    امیدوارم خوب و سلامت باشین
    من یه مدتیه که شروع کردم در وبسایت http://crowdfunding.ir/ به تولید محتوای فارسی در باره موضوع کراودفاندینگ
    صرفا به خاطر علاقه شخصی و البته امید به اینکه یه روزی بتونم در این زمینه کار کنم هر چند تحصیلاتم اصلا مرتبط نیست

    به پیشنهاد استادم در حال خوندن کتاب the art of the start بودم بدون اینکه بدونم ترجمه فارسی هم ازش وجود داره و قصد داشتم اون بخشی رو که در باره استفاده از کراودفاندینگ برای تامین مالی پروژه نوشته رو ترجمه کنم و بذارم توی سایت
    صفحه ۱۰۲ تا ۱۰۶ از نسخه ای که من دارم

    ولی الان که متوجه شدم این کار قبلا به همت شما انجام شده گفتم ازتون خواهش کنم که اگه امکان داره متن ترجمه این چند صفحه رو در اختیارم قرار بدین. البته نیاز به توضیح نیست که متن با ارجاع کامل به ترجمه شما منتشر خواهد شد.

    منتظر دریافت پاسخ شما هستم
    روز خوش
    عطیه غفوری

  2. با سلام
    از شما عذرخواهی می کنم از اینکه دیر جواب شما را دادم اگر دوست اشته باشید کل کتاب را در اخیار شما قرار خواهم داد
    با تشکر رضازاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *