هنر آغاز در کسب و کار

 

معرفی کتاب امروز

هنر آغاز در کسب و کار

گ.کاوازاکی

مترجم :

حجت ا… رضازاده

 

 eee

یکی از انواع رایج کسب و کار ها، کسب و کار خانوادگی می باشد که به دلیل عدم شناخت ماهیت و اهمیت آن توجه کمتری بدان شده است. از اینرو این کتاب به عنوان یکی از اولین گامهای مطالعاتی و تحقیقاتی در این زمینه می کوشد تا به طور مفهومی این نوع کسب و کار را مورد بررسی قرار دهد. اندیشه آغازین نگارش این کتاب پس از راه اندازی رشته تحصیلی مدیریت کارآفرینی در دانشگاه تهران برای اولین بار در کشور و در پی آن تاسیس دانشکده کارآفرینی در دانشگاه تهران و به تبع آن آغاز مطالعات و تحقیقات مرتبط با مباحث کارآفرینی و کسب و کار در ایران شکل گرفت و پس از مطالعه ادبیات علمی این رشته و انجام تحقیقات و مطالعات اولیه در دو صنعت نفت و نساجی در خصوص روند شکل گیری و رشد کسب و کارهای خانوادگی، به رشته تحریر درآمد.

مفهوم کارآفرینی و ایجاد کسب و کار یکی از مفاهیم مهم و اساسی در بحث رشد و توسعه اقتصادی دولت ها و کشورها است. کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در کشور ما ایران نیز با توجه به وضعیت اقتصادی ملی و منطقه ای و همچنین آهنگ رشد و حرکت اقتصاد جهانی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

کارآفرینی را می توان ایجاد یک کسب و کار جدید،‌محصول نو و کالای جدید و یا ابداع فرآیندی جدید تعریف نمود . از آنجا که بین رشد اقتصادی و تعداد کارآفرینان و شرکت های ایجاد شده در یک کشور همبستگی وجود دارد ضرورت ایجاد کسب و کار و شرکت های جدید برای رشد و توسعه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

صاحبنظران کسب و کار را به انواع مختلفی تقسیم بندی نموده اند که یکی از این تقسیم بندی ها به شرح ذیل می باشد:

_ کسب و کار خانگی

_ کسب و کار خانوادگی

_ کسب و کار روستایی

_ کسب و کار اینترنتی

_ کسب و کار کوچک و متوسط

_ کسب و کارهای بزرگ

کسب وکار خانگی به عنوان یکی از انواع رایج کسب و کارها در کشورهای مختلف دنیا از رواج و اهمیت فزاینده ای برخوردار است.

مباحث این کتاب شامل هفت فصل می باشد. فصل اول نگاهی اجمالی به مبحث کارآفرینی و باز تعریف مفهوم کارآفرینی و انواع آن و مفهوم و انواع کسب و کار دارد .

در فصل دوم در ابتدای فصل به مفهوم و نقش خانواده و تحولات خانواده در ایران و جهان اشاره شده است و در انتهای فصل نیز سعی شده نقش خانواده از دیدگاه کارآفرینی و فرهنگ کار مورد بررسی قرار گیرد.

در فصل سوم مفهوم و ماهیت کسب و کار خانوادگی به طور مبسوط مورد بحث قرار گرفته و در پایان نیز مطالبی در خصوص روند کلی شکل گیری این نوع کسب و کار ها از منظر ادبیات آکادمیک ذکر شده است.

فصل چهارم به بررسی نوع سازمان و چیستی ماهیت ساختاری کسب و کار خانوادگی می پردازد .

در فصل پنجم به بررسی نقش متقابل خانواده و کسب و کار در یک کسب و کار و شرکت خانوادگی پرداخته شده است. و در پایان نیز ساختار تکاملی روابط خانواده و کسب و کار را ترسیم نموده است .

در فصل ششم سعی شده است به یکی از مباحث اصلی و مورد تاکید ادبیات کسب و کار خانوادگی یعنی توالی و فرآیند جانشینی در کسب و کار خانوادگی پرداخته شود .

در فصل پایانی یعنی فصل هفتم تلاش مولفان در خصوص ذکر نتایج مطالعات و تحقیقات ایشان در ارتباط با عوامل موثر بر شکل گیری کسب و کارهای خانوادگی در ایران می باشد.

این کتاب را می توانید به قیمت ۰۰۰/۷ هزار تومان تهیه کنید. اگر هم جزو شهروندان الکترونیکی هستید با مراجعه به سایت خانه کارآفرینان ایران آن را به سبد خرید خود اضافه کنید.    ادرس سایت خانه کارآفرینان ایران:          www.karafarini.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *