چطور علایق خود را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنیم

  ین مقاله در سایت Entrepreneur توسط گاتاگ گاپتا نوشته شده است. او یک کارآفرین مقیم سیلیکون ولی است که شرکت NatureBox را برای ارسال اسنک‌های غذایی متفاوت و خاص برای مشتریان تأسیس کرده است. او در این مقاله سه توصیه اساسی برای شروع کسب‌وکاری دارد که به آن عشق می‌ورزید. به راه انداختن یک کسب‌وکار برای خودمان مثل این است که سوار ترن‌هوایی بشویم که تندترین سراشیبی‌ها و سرازیری‌ها را با آن تجربه می‌کنیم و در این حین باید با خودمان فکر کنیم که بالاخره چه زمانی جیغ‌کشیدن‌ها تمام می‌شود. هر کسی میتواند کسب‌وکاری را شروع کند اما رشدکردن و سپس پایداری آن سخت‌ترین کار ممکن است. وقتی شرکتتان با چالش‌ها مواجه می‌شود و اسیر موانعی می‌شود که بسیار سخت هستند ( که معمولاً هم این اتفاق زیاد می‌افتد) فقط اشتیاق و تعهد شما است که می‌تواند کسب‌وکار را به سر منزل مقصود برساند.

اگر شوقی حقیقی را در وجودتان نسبت به کسب‌وکارتان حس نمی‌کنید، بقیه هم متوجه این امر می‌شوند: مشتریانتان، تیم شما، مشاوران و سرمایه‌گذاران شما. به همین علت است که تمرکز بر مأموریت و مسیر پیشرفت، مهم‌ترین مسئله در کسب‌وکار است. این امر به شما امکان می‌دهد تا سریع‌تر تصمیم بگیرید و بتوانید این ترن‌هوایی‌سواری را به خوبی مدیریت کنید. پس بهتر است برای این که شور و شوقتان را تبدیل به کسب‌وکارتان این سه توصیه را بخوانید:

1- به اندازه کافی می‌دانید؟ اگر نه، بپرسید. شما شور و شوقی دارید و می‌خواهید کسب‌وکاری شروع کنید. آیا چیزی راجع به آن صنعت می‌دانید؟ با در اختیار داشتن دانش صنعت و دانش فنی لازم، شما می‌توانید در چرخه یادگیری پیش بیفتید و شروع به کار کنید، محصول تولید کنید، مشتریان اولیه خود را پیدا کنید و چشم‌انداز شرکت خود را اصلاح کنید.

اگر یک ایده‌ی ناب دارید ولی به اندازه کافی با زمینه فنی آن اشنایی ندارید از شبکه دوستان خود استفاده کنید. با افرادی صحبت کنید که در صنعت مد نظر شما کسب‌وکاری به راه انداخته‌اند تا به شما کمک کنند به شروع کارتان سرعت ببخشید. در واقع این کار مثل ساختن یک هیئت مشاور از افرادی است که وارد سفری شده‌اند که حال شما قصد شروع آن را دارید. وقتی من با هم کلاسیم کن چن NatureBox را راه انداختیم، غذا عشق و علاقه هر دو ما بود ولی صادقانه باید بگویم که هیچ چیزی در مورد کسب‌وکار غذایی نمی‌دانستیم. ما شروع به شبکه‌سازی کردیم و ایده خودمان را با نوآوران صنعت گرم و سرد چشیده مطرح کردیم تا به بینشی درست درست یابیم و استراتژی‌ها، نکته و ریزه‌کاری‌های لازم برای مدیریت موفق یک شرکت غذایی را یاد بگیریم. بزرگترین حرکت ما زمانی رخ داد ه ما در یک نمایشگاه غذایی شرت کردیم و چند تأمین‌کننده را پیدا کردیم که مشتاق کار با ما بودند. ما تا آن موقع نمی‌دانستیم چطور باید شرکای تولیدی را پیدا کنیم.

ï¼’- سریع سوار شوید. هیچ راهی برای شروع بهتر از این نیست که با سر شیرجه بروی. در ابتدا شاید حس کنید که نقشه‌تان هنوز کامل نشده است و شما باید تغییرات اساسی را روی مدلتان اعمال کنید. اما خاصیت شروع کسب‌وکاری با شور و اشتیاق این است که شما می‌دانید چرا این کار را می‌کنید و می‌توانید به راحتی بر موانعی که بر سر این راه طولانی به وجود می‌آید فائق آیید. یک انگیزاننده عمیق و هیجانی وجود دارد که شما را نسبت به فروش محصولتان پرانگیزه و مصمم نگاه می‌دارد. وقتی من و کن وب سایت اولیه NatureBox را می‌ساختیم، همه کارهای تمام وقت خود را کنار گذاشتیم. ما از عکس‌های محصولاتمان که آن را با گوشی گرفته بودیم استفاده کردیم.

ما در حال تست کردن این بودیم که آیا بازاری برای رساندن اسنک‌های غذایی به مردم وجود دارد یا نه که به سرعت فرصت را پیدا کردیم. بیش از ۱۰۰ نفر در یک آخر هفته در وب‌سایت ما ثبت نام کردند. حالا ما باید تصمیم می‌گرفتیم که اولین سفارش را بفرستیم و یا پول مشتریان را پس می‌دادیم و این را تنها به عنوان یک تست موفق در برنامه ریزی لحاظ می‌کردیم. این جا است که در سراشیبی می‌افتی و این خیلی مهم است. هیچ زمانی بهتر از الآن نیست که کار را شروع کنی.

3- اطراف خود را از افرادی پر کنید که چشم‌اندازی شبیه به شما را دارند. این یک تصادف نیست که تمام افراد حاضر در NatureBox یک داستان جالب در مورد این دارند که چطور غذا به زندگیشان شکل داده است. چه یک تجربه شخصی رژیم لاغری برای من بوده باشد و یا یک تجربه غذایی از شغل قبلی و یا دوران کودکی که در یک محیط کشاورزی بزرگ شده باشد.

ما افراد را بر اساس این تجربه مشترک استخدام می‌کنیم چرا که آن‌ها به کسب وکار شکل می‌دهند. به کسب‌وکار شما کمک می‌کنند چون شما در ابتدای کار ساعات کاری بلند مدت و روزهای سختی را انتظار دارید که تنها انگیزه شخصی و ارزش‌های مشابه یکسان با همکارانتان است که در این موقع به درد شما می‌خورد. این شور و اشتیاق تبدیل به یک تجربه مثبت مشتری می‌شود. و این همان چیزی است که کسب‌وکار شما را می‌سازد. تبدیل کردن اشتیاقتان به یک کسب‌وکار نه تنها به شما فرصت می‌دهد تا در حالی که مشغول انجام کاری هستید که دوستش دارید پول در بیاورید، بلکه به شما کمک می‌کند تا موفقیت خود را ادامه دهید. از همه مهم‌تر اینکه، برای گرفتن تصمیم‌هایی که مربوط به علاقه مشتری و شرکت در بلندمدت می‌شود، شور و اشتیاق اصلی‌ترین عامل است که به شما کمک می‌کند پایداری و تداوم را برای برندتان به ارمغان بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *