سرمقاله گاهنامه الکترونیکی

سرمقاله :
فن آوری اطلاعات (ICT) نقش بسزایی در توانمندسازی زنان در توسعه اقتصادی ایفا می کند. علیرغم ریسک و خطر پذیری این فناوری می توان از مزایای بی حد آن بهره گرفت.در صورتی که طی یک برنامه بلند مدت و با برنامه ریزی آموزشی می توان از این مزایا، با توجه به خطرات آن جهت ارتقاء دانش و توانمندی همگان به خصوص زنان استفاده بهینه نمود

این فن آوری این امکان را می دهد که بدون حضور فیزیکی و تماس رو در رو و بدون توجه به سن و سطح دانش انسانها، اطلاعات را به عنوان کالای اقتصادی جابجا کرد. این موضوع می تواند با توجه به محدودیت های زنان در کشورهای اسلامی فرصتی تلقی گردد تا زنان هم بتوانند مانند مردان در عرصه های اقتصادی – اجتماعی – فرهنگی حضور بیشتری پیدا کنند .

یکی از ابزارهای پرجاذبه این فن آوری، اینترنت است که می تواند بدون واسطه بیش از یک میلیارد نفر را در سطح جهان به هم مربوط سازد که شناسایی این افراد از یکدیگر الزامی نیست یعنی بین زن یا مرد بودن آنان تبعیضی قائل نمی شود . این امر به زنان این آزادی را می دهد که براحتی بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و از اطلاعات و دانش سراسر دنیا بهره مند گردند . در کشور ما با محدودیت ها و فیلترهای اینترنتی شاید این ارتباطات را خصوصاً برای زنان کاهش دهدکه با توجه به گستره تغییرات سریع درجهان، بجای مقابله با آن باید از این فن آوری استفاده بهینه را برد در غیر اینصورت با مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی مواجه می شویم .

برای انتقال اطلاعات و توانمندسازی زنان در فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی باید از روشهای متفاوتی استفاده نمود که یکی از این روشها می تواند ایجاد یک شبکه انتقال تجربیات برای زنان باشد که می تواند بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار گیرد. این شبکه می تواند به زنان ، این اختیار را بدهد که بتواند به آسانی از تبادل تجربیات با زنان سراسر دنیا بهره مند گردند. این دامنه ارتباط می تواند از تماس تک به تک تا تماس بین الملل وسعت داشته باشد .
سر دبیر
  مهندس  رضازاده

3 دیدگاه دربارهٔ «سرمقاله گاهنامه الکترونیکی»

  1. با عرض سلام وخسته نباشید
    ای استاد
    ای مهندس
    ای مدیر
    ای کارافرین
    ای پامادور
    با تشکر از زحمات شما
    موفق باشید

  2. شما سوال کردید که قبل از شروع تا چه حد باید در مورد آنچه که می خواهید انجام دهید صحبت کنید

    شما باید صادقانه شروع کنید با انجام این کار داِما ایده خود را عمیقتر می سازید هر جه با افراد بیشتر صحبت کنید ایده شما غنی تر خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *